søndag 30. mai 2010

Spinnvill i Tromsø

Petra Mari Linaker fotograferer instruktøren i det han forbereder "rokketråden" (hete d d tru?). Egentlig var været alt for fint til å være inne, men artig var det. Dette var en ny verden. Legg merke til utsikten fra biblioteket våres; det fineste i landet :o). Det har de papir på. Les mer om arrangementer her.


Noen hadde med seg håndholdte duppedingser der nydelig tråd blei spunnet av søte små tuller. Og alt dette foregikk inne på bibliotek i streik, men åpent for publikum med begrensning i servisen!!? Mens ute var det årets første sommerdag og veteranbilene viste seg fram:



Her er t.o.m. Helgenenbilen, mer om den kan leses i avisa iTromsø. Tilslutt tok jeg bilde av en gammel Volvo pv; den minte meg om barndommen, tante og onkel på Hvasser hadde en sånn og min første bil var stasjonsbilutgaven av den, enVolvo Duett.

4 kommentarer:

  1. Så gøy med rokker og "dingser" på biblioteket:) Nydelig bibliotek - har sett det mange gang, men aldri vært inne der.
    Det var veteranbiltreff her i byen i går også - mange flotte doninger på torvet:)

    Ha en fin søndag! KLEM!

    SvarSlett
  2. det der har æ ikkje fått med mæ!! Var det nå fredag ?? var på en strikkekafe her tidligere i vinter da to jenter fra kunst og håndtverk var med.. de skulle delta i en konkurranse i Nordreisa tror jeg.. har aldri prøvd spinning men mormor var god på det:))


    ja, Prestvannet fortjener å bli tatt vare på.. det har jo nesten grodd igjen.. det er så forurenset at man ikke burde bade i det.. og det fryser ikke nok på vinteren pga av dette.. trist.. men det er deilig at de har laget alle disse stiene:)) hadde litt problemer med å gjenkjenne området rundt ettersom jeg gikk.. men da jeg så Langnesbakken gikk det greit:))

    Ser du har de smukkeste ting på leselista di... jeg har slettet den bloggen og skriver her nå:)) fant ikke så mye smukt her da jeg kom i januar :)) så det ble Urban i stedet..

    Ha ei flott uka Guro.. og takk for kommentaren:)) klem fra mæ på strandkanten

    SvarSlett
  3. Bilioteket "vårt" er en sånn stor bobil stappfull med bøker som kommer hit hver ondag. Så nå ble eg nok misunnelig. Og enda mere misunnelig ble jeg etter å ha sett bildene dine. Jeg har så lyst til å finne ut hvordan man spinner, men her har jeg ikke greid å finne noen som kan. Det ser skikkelig spennende ut.

    Ha en skikkelig fin dag.

    SvarSlett
  4. Han som hadde dette spinnekurset er herfra, fra Burfjord. Han styrer mye med gamle teknikker, samler gamle komagbandmønstre og sånt!

    SvarSlett

Pop by to say hello :-)