tirsdag 29. mars 2011

My simple knitting

Simple, mindless and fun. The old yarn, unraveled from an old sweater has turned into yet another item. Now the old Mandarin Cotton Soft is all gone.

Har bare strikka fram og tilbake i ett stykke (rett = riller) og delt til ermer med å felle tre masker, felte noen til hals og fortsatte på begge sider. Strikka deretter ryggen helt opp, felte noen masker i midten tre omganger før det var slutt. Hekla sammen skuldre og den eneste sidesømmen. Hekla fastmasker rundt halsen for å stramme opp :)

8 kommentarer:

  1. Det enkle er jo ofte det beste som vi sier. tror det gjelder her. Jeg synes den ser super ut. :))

    SvarSlett
  2. likte den ! liker rillestrikk.. det er så uformelt liksom : )

    nyt kvelden : ) klæm

    SvarSlett
  3. Fiiin - og raskt produsert... Vesten min er nå 27 cm og hver cm er et ork....
    Lenge til jeg skal strikke glattstrikk igjen...
    Ellers ser jeg dere har samme værtype som oss... Djisus - hvor kom all den snøen fra??
    Klem, klem:)

    SvarSlett
  4. Erme på den ene siden?
    Alt ser flott ut på deg, tenker bare at dessverre, dette trenger ikke jeg å prøve på...

    SvarSlett
  5. Flotte bilder!
    Deilig med snø - men ikke nå - nå er det vår!?? - masse snø hos oss også!! blæ..
    Flott strikk!

    Ha en finfin fredag!

    KlemKKann

    SvarSlett
  6. ..så fint å høre at du også er fornøyd - jeg syns i allefall den var kjempe god etter første gang..

    Ha en super lørdagskveld!

    KlemKKann

    SvarSlett

Pop by to say hello :-)