søndag 28. august 2011

Bakedag!

Her bakes det i dag, knekkebrød og solsikkebrød. Dagen starta urgrått, men nå skinner sola og vi har vært og beundra huset til mellomste"barnet", - det blir fantastisk fint og med ei utrolig utsikt.
Her er den oppskrifta på knekkebrød som vi bruker;


KNEKKEBRØD

4 dl sammalt rug
2 dl havregryn

50g solsikkekjerner
50g linfrø
50g sesamfrø
50g gresskarfrø
½ ts salt
2 ss bakepulver (kanskje unødvendig, men jeg har det med)
1 ss olje
Vann; nok til at deigen blir lett å kna (eller så mye at den er lett å røre og kan helles ut på steikeplata).

Kjevle ut deigen til 1-2 mm tykke leiver og skjær passe store ruter.
Steikes i ca 40 min på 170 grader, skru av ovnen og åpne døren. La stå 5 – 10 min.
Bruk det du har av gryn og mel, resultatet blir godt

4 kommentarer:

  1. Disse ser gode ut. Takk for oppskriften:)

    SvarSlett
  2. Takk for veldig hyggelige tilbakemeldinger og for at du vil følge bloggen min. Det ser ut som om vi har samme yrke også, og interessen for håndarbeid er der med et stort antall prosjekt samtidig. Knekkebrød har også jeg bakt, og de ble kjempegode. Jeg tror jeg har den samme oppskriften. Har en oppskrift til, men den er med egg. Ha en fin arbeidsuke! Gudrun

    SvarSlett
  3. mmm, fikk lyst på hjemmelaga knekkebrød - lenge siden jeg har bakt det:)
    Ellers - Heeeei!!!- vi sees jo nesten bare å facebook for tiden.
    Her går det i hundre, så bloggen lider, men det er egentlig greit, høstmørket er jo på tur så da blir det nok mer tid til slikt:)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Hei!

    Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade om du ville bli med oss ​​til http://www.alleoppskrifter.no/, slik at vi kunne koble til den.

    Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett. Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine nettsteder.

    For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Vennlig hilsen,
    Elin
    Alleoppskrifter.no

    SvarSlett

Pop by to say hello :-)