lørdag 11. januar 2014

Kauni


Jeg kjøpte et stort Kauninøste i september mens jeg hadde bestemor helg i Målselv, fascinerende farger, men hva skulle det bli? Første forsøk blei enkelt sjal i riller hvor farger og striper ga seg sjøl etter hvert som jeg strikka. Ikke all verdens mest spennende prosjekt, men greit nok produkt, tok det t.o.m i bruk som «sengevarmer» da det var som kaldest.
Plutselig åpenbarte det seg større muligheter; på en tilfeldig vandring inne på Ravelry kom jeg over LightWaves av Ashcroft, sjalet blei rekt opp, hjemmespunnet mohairgarn fra en gård i Sogn og Fjordane blei funnet fram. Nå er jeg i gang og er superfornøyd. Bølgene som dannes og framkommer som en effekt av Kaunigarnet er bare fantastisk.
 
Sjalet skal blogges, det har jeg aldri gjort før, følg med, dette blir spennende!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Pop by to say hello :-)